2013. már 08.

1530 dollár hozott egy kis hétköznapi martin-gale...

írta: MEGATrader I www.forexkezeltszamlak.blog.hu
1530 dollár hozott egy kis hétköznapi martin-gale...

riskRR.jpgSok stratégia létezik, de a titok a money-management-ben a kockázat kezelésben rejlik.

A sztori:

Tegnap a GBP/USD 12 óra környékén a technikai elemzésem egyik alternatívája alapján nagy esést láttam és be is kötöttem sell-be 1.49878-nál. Igaz, utólag lehet, hogy ez indokolatlannak tűnhet, mert az árfolyam az elmúlt egy napban már háromszor bepróbálkozott az 1.49712-es szintnél, de akkor még nem tudta letörni azt. Aztán jött a bejelentés, aminek ezen a számlán nem kívántam túl nagy jelentőséget tulajdonítani, mert minden számlán más-más stratégiát alkalmazok. Ez persze meg is látszik a számlákon, hiszen nagyon eltérő a profit és a draw-down is. Azt tudni kell, hogy aki több számlán kereskedik annak nagyon gyorsan változhat a kockázatkezelése minden számlánál. Például: kezdtem egy kisebb és nagyobb számlával, a kisebb számlán nagyobb kockázatot vállalok, míg a nagyobbikon kisebb kockázatot. Ennek eredményeképpen, a kisebb számla beelőzte a nagyot, mármint a tőkenagyságot tekintve. Innentől kezdve a kockázat kezelés számlánként megváltozik és mások lesznek a prioritások, de erről is sokat tudnék írni.

Szóval a bejelentés hatására egy nagy long irányú elmozdulás történt, konkrétan 96 pip, de az elemzésemhez ragaszkodva a "csúcson" bekötöttem még egy sell-t és 96 pippel feljebb még egy sell limitet is. Kiszámolva, ha netán 300 pipet menne felfelé az árfolyam, a floating akkor is csak a tőke -15%-a lenne, de ez egy +60%-ban álló számlánál nekem nem jelent kockázatot.

Mi történt?

Az amire számítottam: az árfolyam megállt, elég volt neki a 96 pipes emelkedés, és elkezdett zuhanni. Kiszámoltam, hogy hová kell tennem a TP-ket, ahhoz hogy nekem megérje ez a kockázat. Ez az 1.50177 lett. Úgy gondoltam, és szándékosan nem írom a tőkére vetített profitot (bár akinek ez fontos az számoljon), hogy nekem nominálisan kb. 1500 dollárt ér meg ez a tranzakció és betettem a megfelelő helyre a TP-ket. És lám-lám igazam lett, az árfolyam elérte a TP-ket, sőt alá is ment és így kerestem 1530 dollárt. Tegnapi kép:

GU_martingale_07032013.JPG

Másik sztori:

Egy másik számlámon, ahogy erről a Facebook csoportban is írtam a tegnapi a 13 órás hírről kicsit lecsúsztam, mivel a BUY STOP nem kapott árat, ott ahol betettem, hanem csak 70 pippel feljebb. Ilyen még nem volt, de ebből a tanulság az, hogy a hírekre a reakciók egyre gyorsabbak, a brókerek egyre agresszívebbek és pénzéhesebbek, a piacon egyre több a kereskedő és a robot, és híreket csak ECN számlán kereskedj! 

Szólj hozzá

Facebook Vélemények Hírek Gazdaság Forex Robotok Forex kereskedés Forex Kezelt Számla Forex Stratégiák Befektetési portfólió készítés Kezdőknek Technikai elemzés Forex Broker Forex Managed Account Fundamentális elemzés GBP/USD technikai elemzés Heti technikai elemzés FOREX Friss forex hírek Óriási forex profit High profit forex