2013. júl 05.

Vigyázat átver: GBP/JPY devizapár

írta: MEGATrader I www.forexkezeltszamlak.blog.hu
Vigyázat átver: GBP/JPY devizapár

Egyik kedves trader kolléga - akinek egyébként nagyon jó elemzései vannak, melyeket időnként közzé tesz a Facebook csoportunkban - megosztott a Facebookon egy elemzést, mert szerint a GBPJPY devizapárt long irányba várta volna a tegnapi illetve a mai nap. Már elő is készítette a buy kötéssel az elemzésének megfelelően a mozgás lekereskedését: 

GBPJPY_chart2.PNG

http://screencast.com/t/wgRaGLaHDl

Az elemzés teljesen helytálló abban az esetben, ha nem erről a devizapárról van szó. Miért?

Azért mondom ezt, mert ez a devizapár tipikusan annak a példája amit előzőleg egyik bejegyzésemben írtam, hogy nem a megszokott módon mozog és nem lehet lekereskedni a forex tanfolyamon tanultak alapján. Íme az én hozzászólásom az elemzéshez:

GBPJPY_chart_facebook.PNG

Nem telt el 30 perc és az árfolyam már 149.565-nél járt. Én azért nem szeretem ezt a devizapár, bár ahogy látszik ismerem a mozgásmechanizmusát, mert egyszerűen önmagamat kell megtagadnom ahhoz, hogy tisztán lássam, hogy melyik a helyes irány.

GBPJPY_chart.PNG

Ha nem érzem jól magam egy ilyen szituációban akkor inkább nem kereskedek azzal a devizapárral, mert nekem nem kényelmes. Egyébként ezen a devizapáron évekkel ezelőtt voltak komoly tanulópénzek mire megtanultam, hogy hogyan is kell ehhez a párhoz hozzáállni, de amikor megtanultam és visszaszereztem a piactól a tanulópénzemet ezen a devizapáron, akkor azt mondtam, hogy van ennél kényelmesebb devizapár is, mint például  az Euró-dollár, a kábel és a többi. Ennél a párnál nagyon pontos a fundamentális és hírelemzés. Nem naprakésznek kell lenni, hanem percre késznek az információkkal kapcsolatban. Nagyfokú nyomon követést és koncentrációt igényel ez a devizapár. 

Szóval, ha valaki sokat szeretne bukni a forex-en rövid idő alatt - mert ennek a párnak a költségei is nagyobbak - akkor ezen a páron megteheti. Szerintem vigyázni kell vele, mert könnyen átverhet!

Szólj hozzá

pénzpiac számlakezelés kezelt számla Facebook Gazdaság Forex Stratégiák Befektetési portfólió készítés Kezdőknek Forex Broker Fundamentális elemzés Öngondoskodás-Nyugdíj számlamásolás forex tapasztalat managed forex GBPJPY kereskedés GBPJPY előrejelzés GBPJPY elemzés