2014. jan 09.

Mi is az az ML Signal?

írta: MEGATrader I www.forexkezeltszamlak.blog.hu
Mi is az az ML Signal?

2013 tavaszát írunk:
Az osztrák banki kapcsolataimon keresztül megkeresett egy amerikai vagyonkezelő cég, hogy lennék-e a szaktanácsadó-elemzőjük, mivel úgy vélik, hogy szükség lenne egy profi elemzőre Európából és engem ajánlottak nekik. Erre azért lenne szükségük, hogy össze tudják vetni az amerikai illetve az európai elemzéseket egyes devizapároknál. Az amerikai vagyonkezelő cég önmagában nem számít multicégnek ezen a piacon, ámbár a magyar mércével mérve elég nagy cég, mivel több száz millió dollár vagyont kezelnek. Kiterjedt ügyfélkörrel rendelkeznek az egész világon és a forex számla menedzsment szolgáltatások terén, de nem a kisbefektetői rétegből. Láttam az eddigi teljesítményüket, nélkülem is szépen dolgoznak, de nem olyan magas hozammal mint én. A teljesítményük havi 5% körüli.
USA.jpg
Első megkeresésre azt gondoltam, hogy erre nekem nincsen szükségem, se időm, ezért megköszöntem a felkérést és nemet mondtam. Aztán tettek egy másik ajánlatot, miszerint lehetnék az európai ügyfelek koordinátora és számlakezelője, de én soha nem kezeltem és soha nem is szeretném kezelni mások számláját, annak ellenére, hogy a cégemben az egyik fő tevékenység a tőzsdei kereskedelem és befektetés. Aztán kitaláltak egy számomra kényelmes megoldást, mivel a számlakivonataim alapján mindenképpen igényt tartanának a szaktudásomra. 
austria-flag.jpg
Mivel nekem osztrák cégem van, ezért a bécsi ügyvédeim megvizsgálták a kérdést, hogy milyen formában oldható meg az osztrák cégemen keresztül az együttműködés. Mivel az is felmerült, hogy bevennének a kereskedői csapatukba, mint money manager, ezért több lehetőség is felmerült:
1. Az osztrák cégem, mint szignálszolgáltató adja a jeleket a külföldi cégnek, melyből ők azokat használják fel amelyiket akarják az ügyfeleik számláján. Ehhez technikai feltételt tudnak biztosítani.
2. Én a cégemen keresztül, mint külsős tanácsadó vennék részt a cég munkájában, folyamatos online instrukciókkal és aktív együttműködéssel az amerikai cég trader-eivel.
3. Én a cégemen keresztül konkrét napi előrejelzéseket, elemzéseket készítenék a részükre, amit az ő day-tradereik lekereskednének.
Az együttműködés létrejött az 1.verzióban, így nekem a konkrét számlakezeléshez semmi közöm sincs, és nem is szeretném, hogy legyen (attól függetlenül, hogy a számlamenedzselésük egy része az én stratégiámat illetve az én kötéseimet követi, mivel ezeket megvásárolják egy fix áron). 
ML Signal_2.png
2013 június:
Megkötöttük a szerződést ügyvédeim jóváhagyásával. A tartalma minden értelemben megfelel a hatályos európai és osztrák jogszabályoknak, azaz én teszem amit eddig is, kereskedek a saját számláimon, viszont minden egyes kötésemet a cég szignálszolgáltatásként megvásárolja egy fix áron, függetlenül attól, hogy a kötés nyereséges vagy veszteséges. És a cég ezeket a kötéseket kiosztja az ügyfelei számlájára a cég és az ügyfél számlanagyságának függvényében jóváhagyott kockázati besorolással. Az én motivációm nem változott: pénzt keresni magamnak.
A szerződés rögzíti, hogy jogilag nekem  nincsen semmi közöm a cég ügyfeleihez, nincsen hozzáférésem a számláikhoz, mert magát a vagyonkezelést az amerikai cég végzi, így minden felelősség őket terhel. Ami még érdekes, hogy ez a szignálozó szoftver amivel dolgoznak egy jól bejáratott kliens, amely közvetlenül a brókercégek szerverén fut, így egyedi számlákhoz tudják alkalmazni és nem kell MAM-ba kapcsolódni az ügyfélnek.
2013. július:
Elindult a szolgáltatás az első amerikai ügyfeleknél teszt üzemmódban pár napig, majd teljes kapacitással. Látszik, hogy sok ügyféllel rendelkeznek, mert egyre több számlát kapcsoltak a rendszerre. Az amerikai cég kimutatásokat és elemzéseket végez a kapott és kiosztott jelekről és ennek függvényében a volumen folyamatosan emelkedik. Már az első hónap szépen indult 14% feletti hozammal, sőt volt olyan ügyfél, aki látva, hogy a floating 10% alatt van, kérte a nagyobb lot méretet azaz a kockázat növelését, így a nagyobb kockázati szinttel a hozam 28% fölé emelkedett. Az augusztus szintén 14%-ra sikeredett, majd volt egy váltás a jelküldő részéről, azaz részemről, mégpedig a szignálozó számla forrásának változtatását kértem. Mivel ezen a számlán már 200.000 dollár volt. A változtatás feltétele az volt, hogy szintén egy 100.000 dollárnál nagyobb éles számláról menjenek a jelek. 
2013. szeptember - december:
A profit 28% lett ebben a periódusban. Azaz összesen 60% fél év alatt. Kezdetben több brókernél is volt lehetőség erre a szignálszolgáltatásra és egyre több bróker jelentkezett a szolgáltatásra partnerként, azonban az év vége felé egy bróker maradt, akit az ügyfelek a legnagyobb mértékben preferáltak és oda csatlakoztak a legtöbben. Viszont a bróker és a rendszer kezdett egy kicsit túl terhelt lenni. Mivel a szoftver nagyon érzékeny és az egyik bróker szerveréről a másikra mennek a jelek, úgy hogy közben konvertálni kellett az elején a késés emberi szemmel nem volt érzékelhető, azonban az év vége felé elérte az 1 másodpercet, ami már sok. A sok ügyfél miatt a bróker jelezte az amerikai cég felé, hogy nem tud több ügyfelet fogadni, ezért a továbbiakban csak MAM rendszerben működhet tovább az ML Signal.
ML signal.jpg
2014. január:
Az ML Signal élete egy újabb mérföldkőhöz érkezett, azaz több száz vagy ezer ügyfélnek nyújt havi cashflow-t az új MAM rendszerben. Én pedig teszem a dolgomat tovább...
MLSignal.pngBővebb információ a lehetőségről és a stratégiai leírás e-mailben kérhető: marton.laszlo.fx@gmail.com
Szólj hozzá

Forex Robotok Forex Kezelt Számla Forex Stratégiák Forex Broker Forex Managed Account Heti technikai elemzés FOREX Friss forex hírek Forex nyereség High profit forex Forex tanfolyam Forex Robotok programozása Automatizált forex kereskedés forex tapasztalat forex signals Forex oktatás Forex Guru forex volatilitás Forex tippek forexbefektetés Forex Blog Forex szavazás Forex videó Forex expert advisor ML Signal